Monday, July 7, 2014

රාමුෙග ආදරවන්තිෙයෝ



ඔබලට මතක ඇතිෙන පල්ෙවනි ෙකොටෙසන් රාමු මුලින්ම හුකපු විදිය. ෙම් ෙදවනි
ෙකොටස. 
ඔෙහොම දැන් මට හුකන්න ෙකෙනක් ෙගදර නෑ. අෙත් ගහනව විතරයි. ඔය අතෙර තමයි
තාත්තට ෙවන පලාතකට රැකියාෙව මාරුවීමක් ලැබුෙන. අම්මල නංගිවත් අරෙගන
පදිංචියට එහාට ගියාට මාව ඉස්ෙකෝෙල ෙහොස්ටල් එෙක් නවත්තලයි ගිෙය්. අෙප
තාත්තෙග මල්ලි (බාප්ප) හිටිෙයත් ෙමෙහමයි. අෙප පවුල් ෙදක ෙකොතරම් කිට් ටුෙවන්
ආශ් රය කලත් තාත්ත මාව බාප්පලෙග ෙගදර නැවැත්තුෙව නැහැ. හැබැයි බාප්පව තමයි
මෙග භාරකාරය හැටියට පත්කෙල්. 

බාප්පෙග පවුෙල හිටිෙය බාප්පයි, ෙලොකු අම්මයි, දුවල ෙදන්නයි. ෙලොකු දුවෙග නම මධූ.
ෙපොඩි දුව සාම. සාම සුදුයි. අපි එයාට කිව්ෙව සුද්දි කියල. මධූ ලස්සණයි. ටිකක් ෙකට් ටු
උනාට. දිග ෙකොන්ඩයක් තියනව. කලු පාට ලස්සණ ඇස් ෙදක. මධු හරිම නිවුන වැඩි
කතාවක් කරන ෙකෙනක් ෙනෙවයි කා එක්කවත්. ඒත් සුද්දි ඒෙක අනිත් පැත්ත. අක්ක
වෙග්ම ලස්සණ උනාට නියම චැටර් ෙබොක්ස් එකක්. ෙකල්ෙලො ෙදන්නම මට හරි
ආදෙරයි. මමත් එයාලට කැමතියි. ඒ දවස් වල අපි එකට ෙසල්ලම් කලාට කවදාවත් මම
වල් විදියට එයාල දිහා බලල නැහැ. 
මම හුඟක් සති අන්තවල එෙහ යනව. ඒ ෙලවල් කරපු මුල් අවුරුද්ද අවසානෙය මම
බාප්පලෙග ෙගදර නිවාඩුව ගත කරන්න ෙගදරින් පර්මිෂන් ගත්ත. මම අම්මලට කිව්ෙව
සමහර සබ්ෙජක්ට්ස් වලට ලකුනු මදි නිසා අමතර ටියුෂන් පන්ති යන්න ඕන කියල.
බාප්පයි ෙලොකු අම්මයි නිදාගත්ෙත උඩ තට් ටුෙව කාමෙර්. පහල තට් ටුෙව තිබුෙන කාමෙර්
තමයි අපි තුන්ෙදනාම නිදුෙව. ඒ කාමෙර් විතරයි ෆෑන් එකක් ටිබුෙන. කාමෙර් ෙපොඩි
නිසා අපි තුන් ෙදනාම නිදුෙව බිම ෙමට්ට දාෙගන. හවස් වරුෙව සමහර දවස් වලට ෙලොකු
අම්මත් එනව අෙප කාමෙර ඇලෙවන්න කියල. 
එක දවසක් හවස අපි චිත් රපටියක් බලන්න ගියා. අපි බල්න්න ගිය ෙහෝල් එෙක්
ඔක්ෙකොම ටිකට් ඉවර ෙවලා. ආෙයත් ෙගදර යන්න බැරි නිසා අපි ඒ ලඟම තිබුන ෙවන
ෙහෝල් එකකට ගියා. ඇතුලට ගියාට පස්ෙස තමයි දැනගත්ෙත එතන ෙපන්නන්ෙන
ඉන්ග්ලිශ් එඩල්ට් මූවි එකක් කියල. එෙක හුඟක් කිස් කරන දර්ශන සහ අනික් ෙසක්ස්
සීන් එෙහමත් තිබුන . ඒ නිසා මාව ෙහොඳටම ඇවිස්සිල හිටිෙය. එලියට ආවම මමයි මධුයි
වස ලැජ්ජෙවන් හිටිෙය. ඒත් සුද්දි ෙවනද වෙග්ම කියවනව. "රාමු ෙකොෙහොමද එයාල කිස්
කරන්ෙන නාස් ෙදක එකට හප්පගන්ෙන නැතුව?"  "ෙමෝඩි ඔයාට ඕෙන මට කියල ෙමතන ෙම් පාෙර එෙහම කරන්ෙන ෙකොෙහොමද කියල
දැනගන්නද?" 
"ෙමතන ෙනෙවයි. අපි ෙගදර ගියාම නිදන්න කලින් ෙපන්නන්නෙකො." අපි ෙදන්න
ෙමෙහම කතා කරාට මධු කිසි ෙදයක් ෙනොකිය කල්පනා කර කර බිම බලන් යන්ෙන. 
මම සුද්දි කිව්ෙව විහිලුවට කියල හිතුවට එයා නිදන්න ෙමට්ට දාන ෙවලාෙව මට කියනව.
"අෙන්...රාමු. දැන් ෙපන්නන්නෙකො කිස් කරන විදිහ." ඒ ෙවලාෙව මධු එතන හිටිෙය නෑ.
මම සුද්දිව බදාෙගන ෙතොල් ෙදක කිස් කලා. චිත් රපටිය බලල මමත් ඇවිස්සිල හියපු නිසා
සුද්දි කියපු ගමන් කිස් කෙල. එෙවෙල මට නැග්ගත් එක්කල. මම සුද්දිව කිස් කරන
ගමන් එයාෙග චූටි තන් ෙදක මිරිකුව. සුද්දි ලාවට ෙකඳිරි ගාන්න ගත්ත සෙතක් වෙග්. අපි
ෙවන් ෙවනෙකොට ෙදන්නම හති දානව. "රාමු ඒක හ්රිම ෙෂොක් අෙන... අක්කටත්
ෙපන්නනවද කිස් කරන හැටි?" එෙවලාෙව එතනට ආපු මධු දැකල එයා කියනව. 
"ඔයාල ෙමොනවද මට ෙපන්නන්න හදන්ෙන?" "අක්ෙක, රාමු මාව කිස් කරල ෙපන්නුව
අර ෆිල්ම් එෙක් වෙග්. හරි ෙෂොක් අක්ෙක. මම එයාට කිව්ව ඔයාවත් කිස් කරල
ෙපන්නන්න කියල. 
"ඔයාට පිස්සුද?" එත් සුද්දිෙගන් ෙබ්ෙරන්නම බැරි උනා එයාට. අන්තිෙම්දි මට එයාවත්
කිස් කරන්න සිදු උනා. මම එයාෙගත් තන් ෙදක මිරිකුව පයිය කකුල් ෙදක අතරින් තද
කරන ගමන්. ෙකල්ල නංගිට වඩා හයිෙයන් ෙකඳිරි ගානව. මධු මාව තල්ලුකරල කිව්ව. 
"අදට ෙම් ඇති. අපි යමු දැන් නිදාගන්න." ලයිට් නිවල අපි නිදාගත්ත. ෙකල්ෙලො ෙදන්නව
කිස් කලාට පස්ෙස මට ඉන්නම බෑ. නින්ද යන්ෙන නැති නිසා මම ෙපරලි ෙපරලි හිටිය.
මට ඇෙහනව සුද්දි ෙගොරවන සද්ෙදත්. මම මධු දිහා බලුව. එයා මෙග් දිහා බලන්
ඉන්නව. එයාෙග ඇස් ෙදක ජෙනල් කවුලුව අස්ෙසන් එන හඳ එලියට දිලිෙසනව. මම
එයාට ඔලුව වනල මෙග් ලඟට එන්න කිව්ව. එයා හිනාෙවලා ඔලුව වනල බෑ කිව්ව. මම
ටික ෙවලාවක් ඉඳල චාන්ස් එකක් ගත්ත. මධුෙග අතින් අල්ලෙගන මෙග් ලඟට ඇදල
ගත්ත. එයා මුලින් ටිකක් අදි මදි කලාට පස්ෙස මෙග් ලඟට ඇවිත් ඇල උනා. මම එයාව
කිස් කරන ගමන් පස්ස මිරිකුව. එයා ෙහමින් ෙකඳිරි ගාන්න ගත්ත. මම ෙහමිහිට ඇඳල
ඉන්න බ්ල්වුස් එක තන් ෙදෙකන් ඉහලට ඉස්සුව. මධු බ් රසියර් එකක් ඇඳල නෑ. තන්
ෙදක කිස් කරපු මම නිපල් කෙට් දාෙගන ඉ රුව. මධු එන්න එන්නම ඇවිස්ෙසනව.
ඉක්මනින්ම එයා පස්ස උස්ස උස්ස මෙග් කකුෙල ගාවනව. මම ස්කර්ට් එක ගලවන්න
හැදුව. එයා ඒකට ඉඩ දුන්ෙන නෑ. 
"මධු, බෑ කියන්න එපා ෙකල්ෙල" කියල මම දිගටම කිස් කරමින් ස්කර්ට් එක උඩින්
හුත්ත පිරිමැද්ද. ඉෙබ්ම මට එපා කියන්න අත අල්ලෙගන හිටපු එයා අත අහකට ගත්ත. ස්කර්ට් එක ගලවපු මම ඒක එයාෙග පුක යටින් තිබ්ෙබ ෙබඩ්ෂීට් එෙක් පැල්ලම්
ෙනොහිටින්න. එයා පෑන්ටියක් ඇඳල හිටිෙයත් නෑ. මම ඉක්මනින් පිජාම එක ගලවල
ෙකල්ලෙග ඇඟ උඩට ෙවලා නැගල තියන පයිය ෙතත් ෙවලා තියන හුත්ෙත ඇතිල්ලුව. 
මධු ෙහොඳටම ඇවිස්සිල "රාමු හරිම සනීපයි" කිව්ව. 
මම පයිය එයාෙග හුතු කෙට තියල කිව්ව "මධු, ඔයාට ටිකක් රිෙද්වි මුලින්." 
"කමක් නෑ රාමු."ෙකල්ල බාව බදාෙගන ඔලුව වනල කිව්ව. මම එක පාරටම හයිෙයන්
පයිය ඇතුලට ඔබල ෙපට්ටිය කඩාෙගන හුත්ෙත මුලටම බැස්සුව. 
"ඌ.....රාමු....රිෙදනව රත්තරන්...." 
"බයෙවන්න එපා. ටිකකින් හරියාවි. වැඩිය සද්ද කරන්න එපා නංගි නැගිටීවි." කියල
ෙහමිහිට හුකන්න පටන් ගත්ත. වැඩි ෙවලාවක් ගිෙය් නෑ. ෙකල්ලට බඩු ගියා. එයා
ආආආ..... ගාෙගන මාව බදාෙගන ෙතොල් උරනව. මෙග් පයිය වතුර බාල්දියකින් නෑවුව
වෙග් උනා. ඒත් මට යන්න අහල ගං හතකවත් නෑ. මම දිගටම එයාට හුකනව. 
"අෙන් රාමු.... මාව බඩ කරන්න එපා රත්තරන්..." 
"ඔයා බයෙවන්න එපා. මම දන්නව ෙකල්ෙලක් බඩ කරන්ෙන නැතුව කරන හැටි." තවත්
විනාඩි 5ක් විතර හුකනෙකොට මධූට ආෙයත් සැරයක් ගියා. 
"අෙන්.....රත්තරන් මට ආෙයත් ය...න...වා...."  කියල එයා මාව බදාෙගන පුක උස්ස
උස්ස ගහනව. 
"තව ටිකයි ෙකල්ෙල. මටත් යන්න ලඟයි." මට යන්න ඔන්න ෙමන්න තිෙයද්දි පයිය
එලියට අරන් කැරි ටික එයාෙග පපුව උඩ හැලුව. ෙකල්ල බ්ලවුස් එෙකන් ඒ ෙසේරම පිහිද
ගත්ත. අපි ෙදන්න එෙහමම වැලඳෙගන විනාඩි 10ක් විතර ෙතොල් උරමින් දිවවල් කට
ඇතුලට යවමින් රස සාගරෙය් කිමිෙදමින් හිටිය. මට ආෙයත් නැග්ග එයා පයිය
අල්ලෙගන ෙහොලවනෙකොට. අපි ආෙයත් සැරයක් හිකුව. මධු කියනව 
"රාමු ඔයා මාව දිව් යෙලෝෙකට අරන් ගියා රත්තරන්. මම නම් ඒවෙග් සතුටක් කවදාවත්
ලබල නෑ." ෙදවනි පාරට හිකුවට පස්ෙස ෙකල්ල එයා නිදාගන්න තැනට ගියා. 
මට තාමත්  නින්ද ගිෙය් නෑ. බලනෙකොට මධුත් නැගිටල මෙග දිහා බලන් ඉන්නව. මම
එයාට එන්න කියල සංඥා කලා. කියන සුනන්ගුෙවන් ෙකල්ල මෙග් ලඟට ආව. අපි
ෙදන්න ආෙයත් සැරයක් හිකුව. "මධු ඔයාෙග ඇඳුම්වල පැල්ලම් ඇති." 
"ඔයා බයෙවන්න එපා මම උෙද්ට ඒව ගැන බලාගන්නම්." ඉන් පස්ෙස තමයි අපි
ෙදන්නටම නින්ද ගිෙය්.  පහුවදා මම ඇහැරුෙන් ප්රමාද ෙවල. මම කුස්සියට යනෙකොට මධු එලවලු කපනව.
ෙහමිහිට එයා ලඟට ගිහින් මම ඇහුව "ෙකොෙහොමද ඔක්ෙකොම හරිද?" එයා ෙහමින් මට
කිව්ව. 
"මම උෙද්ම නැගිටල නාල ෙරදි ටික ෙහෝදල දැම්ම." ඒ
සැෙර් මම හයිෙයන් ඇහුව 
"ෙකෝ සුද්දි?" 
"අන්න එයා තාම නානව. එයා නාල ඉවර උනාට පස්ෙස ඔයත් ගිහින් නාගන්න. ෙත්
ෙබොන්නත් පරක්කු උනා." ඒතෙකොට මම ෙහමින් කිව්ව 
"ෙකොෙහොමද මධු?  ඊෙය රෑ ෙහොඳද?  අද රෑටත් කරමුද?" මධු සිහින් හිනාවක් පාල හා
කියන්න ඔලුව වැනුව. එදා ඉඳන් හැම රෑකම සුද්දි නිදුවට පස්ෙස අපි ෙදන්න හිකුව.
තුන්ෙවනි ෙකොටසින් මධුෙග යාලුෙවකුට කරපු වැෙඩ් ගැන කියවමු. ඊට කලින් සුද්දිට
කරපු හැටි කියවමු.

No comments:

Post a Comment